به گزارش سروش سینما، در این همایش علمی که با همراهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاقهای استانی، اتاقهای مشترک و تشکلهای اقتصادی برگزار شد، فعالان متعهد حوزه مدیریت، اقتصاد و مسئولیت اجتماعی حضور داشتند و دانش و تجربیات خود را بیان کردند. احمد پورفلاح، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا و دبیر […]
به گزارش سروش سینما، در این همایش علمی که با همراهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاقهای استانی، اتاقهای مشترک و تشکلهای اقتصادی برگزار شد، فعالان متعهد حوزه مدیریت، اقتصاد و مسئولیت اجتماعی حضور داشتند و دانش و تجربیات خود را بیان کردند.
احمد پورفلاح، رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا و دبیر همایش در ابتدای این مراسم گفت: رویکرد کمکهای مردمی از سنتی به سیستمی تغییر کرده است و به تدریج و طی دهههای اخیر در کشورهای توسعه یافته، بنگاهها و موسسات بسیاری مسئولیت اجتماعی جز وظایفشان تعریف شده است و چنانچه مدیر بنگاه اقتصادی نتواند مسئولیت اجتماعی که برایش تعریف شده را انجام دهد باید پاسخگو باشد.
آراسب احمدیان، مدیرعامل محک نیز در بخشی از سخنان خود گفت: مسئولیت اجتماعی اعانه نیست و یک اقدام برای توسعه پایدار است. همچنین مهمترین مسئولیت اجتماعی هر بنگاه اقتصادی عملکرد مالی مثبت و پایداری کسب و کار است. مسئولیت اجتماعی حرکتی داوطلبانه و فراتر از الزامات قانونی است و تعریف مسئولیت اجتماعی روی زنجیره ازش شرکت، مبنای خلق ارزش برای مشتریان شرکت هاست.
مسعود نیلی استاد برجسته اقتصاد نیز در این همایش در سخنانی گفت: اکنون مسئولیت اجتماعی یک مارکتینگ پیشرفته است که با رفع نیازهای جوامع همراه شده است. همچنین افزایش آگاهی مردم باعث شده انتظار آنها از عملکرد بنگاه های اقتصادی افزایش یابد. اکنون اگر یک بنگاه اقتصادی در یک منطقه جغرافیایی فعالیت میکند به دلیل آلودگیهای زیست محیطی که ایجاد میکند مردم از آن انتظار ساخت مدرسه، فضای سبز و … دارند و به عبارتی انتظار دارند تا شرکتها برای آنها ارزش خلق کنند.
وی در ادامه افزود: محک هیچ وابستگی به دولت ندارد و توانسته با حمایتهای مردمی فعالیتهای قابل توجهی را برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کشور انجام دهد. بنابراین در شرایط دشوار اقتصادی محک، به عنوان یک جزیزه توانسته خدمات ارزشمندی را به کودکان ارائه دهد.
این همایش با برگزاری کارگروه مسئولیت اجتماعی برگزار شد و متخصصان این حوزه نظرات خود را درخصوص اهمیت عمل به مسئولیت اجتماعی مطرح کردند.
محک امیدوار است برگزاری این همایشها زمینهساز توسعه تفکر و اقدامات مسئولیت اجتماعی بنگاهها را فراهم کند.
مسعود نیلی:
مسئولیت اجتماعی یک مارکتینگ پیشرفته است/ تأکید بر تأثیرگذاری محک در حوزه سلامت
مسعود نیلی استاد برجسته اقتصاد در این همایش با بیان اینکه به عنوان یک ایرانی به فعالیت مؤسسه خیریه محک طی این سالها افتخار میکند بیان کرد: این نهاد هیچ وابستگی به دولت ندارد و توانسته با حمایتهای مردمی فعالیتهای قابل توجهی را برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کشور انجام دهد. بنابراین در شرایط دشوار اقتصادی، محک، به عنوان یک جزیزه توانسته خدمات ارزشمندی را به کودکان ارائه دهد.
وی ادامه داد: در گذشته که فعالیت شرکتها سنتی بود، تنها ارزش مؤسسات روی داراییهای مادی بود اما به تدریج با توسعه تکنولوژی، تولید سنتی به صنعتی تبدیل شد و دارایی شرکتها هم به دارایی تکنولوژی تبدیل شده است. از سوی دیگر دستیابی به تکنولوژی پیشرفته در شرکتها همراه با انحصار بیشتر شده است.
این اقتصاددان در سخنان خود در ششمین همایش بینالمللی مسئولیت اجتماعی افزود: تحول تکنولوژی در جهان موجب تحول مدیریت شده و انحصار در شرکتها به سوی رقابت سوق داده شده است. تکنولوژی گسترش یافته و انتقال دانش فنی از یک بنگاه به بنگاه دیگر توسعه یافته است. اینجاست که برندها برای بازار رقابتی مهم شده و تمام دانش فنی یک شرکت در قالب اسم تجاری آن تبلور یافته است. امروز در بازار، تمایز شرکتها با برندها شناخته میشود. وقتی برند وارد زندگی مردم شد، دیگر تنها مارک محصولات اعتبار ندارد و به طور مثال شاخصهای دیگری مانند عمل به مسئولیت اجتماعی برای مردم اهمیت یافته است.
به گفته نیلی، اکنون مسئولیت اجتماعی یک مارکتینگ پیشرفته است که با رفع نیازهای جوامع همراه شده است. همچنین افزایش آگاهی مردم باعث شده انتظار آنها از عملکرد بنگاه های اقتصادی افزایش یابد. اکنون اگر یک بنگاه اقتصادی در یک منطقه جغرافیایی فعالیت میکند به دلیل آلودگیهای زیست محیطی که ایجاد میکند مردم از آن انتظار ساخت مدرسه، فضای سبز و … دارند و به عبارتی انتظار دارند تا شرکتها برای آنها ارزش خلق کنند.
نیلی با بیان اینکه شرکتها و بنگاه اقتصادی در ایران در ایفای عمل به مسئولیت اجتماعی تا نقطه مطلوب فاصله درارند گفت: متاسفانه در کشور ما به دلیل اینکه دولت در عمل به انجام وظایف خود ناتوان است، ما در حال فقیرتر شدن هستیم و البته دولت از اقتصاد زودتر فقیر شده است پس لازم است تا شرکتها و بنگاههای اقتصادی برای کمک به این شرایط به مسئولیت اجتماعی خویش عمل کنند.
این استاد دانشگاه در پایان اظهار امیدواری کرد که مؤسسه محک، بتواند در شرایط دشوار فعلی، بخشی از نیازهای حوزه سلامت و درمان را برای کودکان مبتلا به سرطان کشور تامین کند.
منبع خبر: سروش سینما / حمایت بنگاههای اقتصادی از درمان کودکان مبتلا به سرطان
گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.