کد خبر: 31460 |
تاریخ انتشار : 27 مهر 1404 - 17:10 | ارسال توسط :
8 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

 رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تأکید بر جایگاه راهبردی آذربایجان شرقی در کشاورزی کشور گفت: تیمورلو نمونه‌ای موفق در برندسازی ملی محصول سیر است.

به گزارش تیترنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، احمدسجادی‌فر | محمدرضا طلایی در مراسم هفتمین جشنواره سیر و همایش روز بزرگ تیمورلو که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به جایگاه کشاورزی در اقتصاد استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی یک استان کشاورزی است و حتی صنعت آن نیز بر پایه کشاورزی استوار است. اگرچه سیر در مناطق مختلف کشور کشت می‌شود، اما هیچ منطقه‌ای مانند تیمورلو در برندسازی و ایجاد هویت ملی برای این محصول موفق نبوده است.

وی افزود: در یک سال گذشته افتخارات بسیار ارزشمندی در بخش کشاورزی کشور رقم خورده است. در جنگ ۱۲ روزه اخیر، دشمن امنیت غذایی کشور را هدف گرفته بود، اما با ایثار، همدلی و عشق مردم به نظام و رهبری، این تهدید با سرافرازی پشت سر گذاشته شد.

طلایی با اشاره به عملکرد مثبت کشور در حوزه تجارت کشاورزی گفت: در سال گذشته، صادرات محصولات کشاورزی ۳۵ درصد افزایش و واردات ۲۰ درصد کاهش یافت. تراز تجاری کشاورزی با رشد بیش از ۳ میلیارد دلاری مواجه شد؛ این در حالی است که کشور با خشکسالی و کاهش بارش‌ها روبه‌رو بود.

تیمورلو الگوی موفق برندسازی سیر در ایران1

وی توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی را از الزامات مهم بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: امسال سیب صنعتی در آذربایجان شرقی با قیمت سال گذشته سیب درختی فروخته و فرآوری یا صادر شد که نشان‌دهنده رشد قابل توجه صنایع تبدیلی در استان است. در حوزه‌های سیب‌زمینی، پیاز، میوه و محصولات باغی نیز دستاوردهای چشمگیری حاصل شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تقدیر از اقدامات انجام‌شده در تیمورلو گفت: کار بسیار بزرگی در این شهر انجام شده است. ایجاد شهرک سیر و تجمیع صنایع تبدیلی می‌تواند هزینه‌های تولید را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. با عزم و اراده‌ای که در استان وجود دارد، امیدواریم سال آینده شاهد راه‌اندازی رسمی شهرک سیر تیمورلو باشیم.

طلایی از تخصیص اعتبار ویژه برای حمایت از تولید و فرآوری سیر خبر داد و افزود: دولت برای تنظیم بازار کشاورزی اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داده است که ۱۰ درصد آن را دولت و مابقی را صنایع فرآوری تأمین می‌کنند. از این محل، اعتبار  خوبی توسط تعاون روستایی به حوزه سیر تیمورلو اختصاص می‌یابد تا محصول از کشاورزان خریداری و فرآوری شود.

وی همچنین بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های سردخانه‌ای تأکید کرد و گفت: سردخانه‌ها از صنایع وابسته مهم هستند که به تولیدکننده قدرت تنظیم بازار می‌دهند. در همین راستا، یکی از انبارهای تعاون روستایی در منطقه به سردخانه اختصاص خواهد یافت و پس از تکمیل مجوزها، به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

طلایی در پایان با اشاره به مشکل آب کشاورزی منطقه تیمورلو خاطرنشان کرد: پیگیری لازم برای کانالیزه کردن انهار کشاورزی انجام خواهد شد و در صورت امکان لوله‌گذاری در این مسیر، تلاش می‌کنیم اعتبار آن از محل اعتبارات ملی تأمین شود.

تیمورلو الگوی موفق برندسازی سیر در ایران1

منبع خبر «» است و تیترنا – TitrNA در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 31460 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه تیترنا – TitrNA مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
له ملگرو سره یي شریک کړئ.
لینک کوتاه خبر:
×
  • ستاسې رالېږل شوې لیدلوری به د اندیال وېبپاڼې تر تایید روسته خپرېږي.
  • هغه پېغامونه نه خپرېږي، چې منځپانګه یې تورونه او کنځل وي.
  • هڅه وکړئ، په پښتو پېغامونه راواستوئ.
  • له ملگرو سره یي شریک کړئ.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید