کد خبر: 8157 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1403 - 5:40 | ارسال توسط :
2 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است زیرا با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد از طرح‌های دیگر دوچرخه استقبال نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در خصوص راهکارها برای کاهش ترافیک باید علاوه بر عرضه امکانات، از ابتکارات شرکت‌های دانش بنیان هم در جهت حل مسئله کمک بگیریم، تاکید کرد: کاهش ترافیک ۴ مرحله دارد؛ باید این ۴ مرحله را کنترل کنیم تا تردد خودروها را کاهش بدهیم. مرحله اول زیر و ترانسپورت است که با امکاناتی مثل شهر هوشمند و ارائه خدمات به صورت آنلاین، هوشمند و دورکاری باید اصل سفر را کم کنیم.

علیمردانی ادامه داد: مرحله دوم این است که حمل‌ونقل عمومی را گسترش بدهیم و با وسایل جمعی همگانی مردم را جابه‌جا کنیم؛ مثل اتوبوس، مترو و ون. در مرحله سوم باید دوچرخه سواری یا برقی سازی یا به عبارتی حمل و نقل پاک را گسترش بدهیم. مرحله آخر هم ساخت امکانات از جمله معابر جدید، طرح ترافیک و مقابله با خودروهای تک سرنشین است که باید پیش بینی کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با بیان اینکه سازمان ترافیک از مرحله دوم تا چهارم نقش ویژه‌ای دارد، گفت: اصرار ما به تقویت سیستم دوچرخه برقی در پایتخت است. زیرا با توجه به شیبی که در پایتخت وجود دارد، طرح‌های دوچرخه در گذشته مورد استقبال ویژه قرار نگرفته است. باید دوچرخه را به نحوی عرضه کنیم که مخاطب را جذب کند. بنابراین استراتژی ما رفتن به سمت حمل‌ونقل برقی است. قطعاً ما از اعتبارات خود در جهت حمل‌ونقل برقی استفاده کنیم.

وی در خصوص ایمنی بزرگراه‌ها هم گفت: آنچه در نهضت خط کشی اتفاق افتاده مربوط به نقاط حادثه خیز است که با معاونت عمرانی شهرداری تهران در حال دنبال است. مناطق نیز با امکانت سازمان ترافیک نسبت به شناسایی معابر اقدام می‌کنند.

علیمردانی با بیان اینکه برای شناسایی نقاط ضعف و کم ایمن با کمک ۱۳۷ اقدام می‌کنیم، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم از طریق این سامانه گزارش نقاط کم نور را به ما منتقل کنند.


منبع خبر: خبرگزاری مهر / حمایت شهرداری از توسعه دوچرخه‌های برقی در پایتخت

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

منبع خبر «» است و تیترنا – TitrNA در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 8157 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه تیترنا – TitrNA مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
له ملگرو سره یي شریک کړئ.
لینک کوتاه خبر:
×
  • ستاسې رالېږل شوې لیدلوری به د اندیال وېبپاڼې تر تایید روسته خپرېږي.
  • هغه پېغامونه نه خپرېږي، چې منځپانګه یې تورونه او کنځل وي.
  • هڅه وکړئ، په پښتو پېغامونه راواستوئ.
  • له ملگرو سره یي شریک کړئ.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید