کد خبر: 25943 |
تاریخ انتشار : 10 دی 1403 - 17:06 | ارسال توسط :
5 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سروش سینما، دکترحسن تقی‌زاده انصاری، کارآفرین گردشگری و مشاوربنیاد علمی اکو در تشریح وضعیت گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴ در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، نوشت: «سال ۲۰۲۴ برای صنعت گردشگری جهانی سالی تاریخی بود؛ نه تنها به دلیل بازگشت کامل به سطوح پیش از همه‌گیری کرونا، بلکه به خاطر […]

به گزارش سروش سینما، دکترحسن تقی‌زاده انصاری، کارآفرین گردشگری و مشاوربنیاد علمی اکو در تشریح وضعیت گردشگری جهان در سال ۲۰۲۴ در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، نوشت: «سال ۲۰۲۴ برای صنعت گردشگری جهانی سالی تاریخی بود؛ نه تنها به دلیل بازگشت کامل به سطوح پیش از همه‌گیری کرونا، بلکه به خاطر شکستن رکوردهای جدید در بسیاری از مناطق جهان.

بر اساس گزارش سازمان گردشگری ملل متحد (UNTOURISM)، تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ به ۱.۳ میلیارد نفر رسید؛ رقمی که حتی از سطوح سال ۲۰۱۹ نیز ۲ درصد بیشتر بود. این دستاورد نشان‌دهنده بازگشت اعتماد جهانی به صنعت سفر و بهبود سریع اقتصادهای وابسته به گردشگری است.

رقابت قاره‌ها؛ کدام منطقه پیشتاز بود؟

خاورمیانه ستاره درخشان این سال بود. برخلاف وجود تنش‌های سیاسی وامنیتی دربرخی از مقاصد، با رشد ۳۶ درصدی ورود گردشگران بین‌المللی نسبت به ۲۰۱۹، این منطقه توانست جایگاه خود را به‌عنوان مقصدی محبوب‌تر از همیشه تثبیت کند. اروپا نیز با رشد ۱ درصدی در تعداد گردشگران، همچنان به‌عنوان مقصد اول جهانی باقی ماند. آفریقا با رشد ۵ درصدی و آمریکا با رسیدن به ۹۹ درصد از حجم گردشگری پیش از همه‌گیری، جایگاه خود را تقویت کردند.

آسیا و اقیانوسیه نیز علی‌رغم موانع متعدد، با دستیابی به ۸۲ درصد از سطح پیش از همه‌گیری، پیشرفت چشمگیری داشت.

اقتصاد گردشگری؛ سوخت موتور جهانی

درآمدهای بین‌المللی حاصل از گردشگری به رقم بی‌سابقه ۱.۵ تریلیون دلار رسید که نشان‌دهنده بازگشتی قدرتمند در اقتصادهای گردشگری است. این رشد نه‌تنها موجب افزایش اشتغال و تقویت کسب‌وکارهای کوچک شد، بلکه تأثیرات مثبت آن در بسیاری از صنایع دیگر نیز دیده شد.

کشورهایی نظیر ژاپن (+۵۹%)، پاکستان (+۶۴%)، و صربستان (+۹۹%) با رشد بی‌سابقه در درآمدهای گردشگری، به عنوان نمونه‌های موفق معرفی شدند. بازارهای بزرگ منبع، از جمله آلمان (+۳۵%) و آمریکا (+۳۳%)، نیز سهم قابل توجهی در این رشد داشتند.

چالش‌ها؛ سایه‌های کوچک در میان نورهای بزرگ

هرچند سال ۲۰۲۴ برای گردشگری جهانی سالی طلایی بود، اما برخی چالش‌ها همچنان پابرجا هستند. افزایش هزینه‌های سفر و اقامت، تغییرات اقلیمی و نوسانات اقتصادی در برخی مناطق، یادآور این موضوع است که صنعت گردشگری همچنان باید انعطاف‌پذیری و نوآوری خود را حفظ کند.

چشم‌انداز آینده؛ راهی روشن در پیش است

دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد، زوراب پولولیکاشویلی، در سخنانی اعلام کرد: «سال ۲۰۲۴ ثابت کرد که گردشگری می‌تواند نه‌تنها از بحران عبور کند، بلکه قوی‌تر از قبل بازگردد. با وجود چالش‌ها، صنعت گردشگری همچنان به عنوان یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد جهانی باقی خواهد ماند.»

با روند مثبت فعلی، پیش‌بینی می‌شود که سال ۲۰۲۵ فصل تازه‌ای در صنعت گردشگری باشد؛ فصلی که در آن، تجربه‌های جدید، رشد پایدار، و تعامل فرهنگی بیشتر در اولویت قرار خواهد گرفت.
موفقیت‌های حاصله یادآور فرصتی مغتنم  برای ارج نهادن بازگشت پرقدرت گردشگری جهانی است و آماده شدن برای آینده‌ای روشن‌تر و پویاتر باتبادل تجارب واندیشه ذینفعان درسراسرجهان.»


منبع خبر: سروش سینما / بازگشت به روزهای اوج با درخشش خاورمیانه

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

منبع خبر «» است و تیترنا – TitrNA در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 25943 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه تیترنا – TitrNA مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
له ملگرو سره یي شریک کړئ.
لینک کوتاه خبر:
×
  • ستاسې رالېږل شوې لیدلوری به د اندیال وېبپاڼې تر تایید روسته خپرېږي.
  • هغه پېغامونه نه خپرېږي، چې منځپانګه یې تورونه او کنځل وي.
  • هڅه وکړئ، په پښتو پېغامونه راواستوئ.
  • له ملگرو سره یي شریک کړئ.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید