کد خبر: 9096 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1403 - 12:03 | ارسال توسط :
5 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

وزیر آموزش و پرورش گفت: حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی بارزترین مصداق عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به همراه اسماعیل بحری‌زاده مدیرکل حوزه وزارتی و حجت‌اله ابوی ثانی دستیار ویژه وزیر آموزش و پرورش از سازمان آموزش و پرورش استثنایی بازدید و با رئیس، معاونان و کارکنان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

کاظمی در این نشست موضوعات کلیدی مرتبط با آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان استثنایی را مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت توزیع نیروی انسانی و نیاز به رویکرد میدانی در تحلیل مسائل، گفت: سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به‌عنوان متفاوت‌ترین بخش آموزش‌وپرورش، نقشی کلیدی در تحقق عدالت آموزشی دارد.‌

کاظمی در این نشست با تأکید بر لزوم اخلاص در گفتار و عمل اظهار داشت: حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی بارزترین مصداق عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: هر دانش‌آموز استثنایی حداقل پنج برابر دانش‌آموز عادی هزینه دارد و خدمت به این دانش‌آموزان هم ارزشمند و هم لذت‌بخش است.‌

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر ضرورت طراحی نقشه راه برای پیشبرد اهداف درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تاکید کرد و گفت: باید در حوزه فناوری، منابع انسانی و معیشت همکاران و دیگر موضوعات، مسیر رشد و ارتقا را فراهم کنیم.

وی همچنین خواستار تغییر الگوهای خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان استثنایی، اولویت‌بندی مسائل و تدوین برنامه‌ای جامع برای آینده سازمان شد.

کاظمی در بخش پایانی سخنان خود بر استخراج شاخص‌های کلیدی آموزش‌وپرورش استثنایی براساس برنامه هفتم توسعه و سند تحول بنیادین تأکید کرد تا با اولویت‌بندی دقیق، نقشه راهی مؤثر برای چهار سال آینده این حوزه تدوین شود.

در ادامه سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در صحبت‌های خود تعبیر خود از آموزش‌وپرورش استثنایی را اینگونه توصیف کرد: تعامل، تخصص و تعاطف.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در سازمان افزود: اعتبارات ما در بودجه وزارت آموزش و پرورش به اندازه کافی نیست و ساختار فعلی ادارات استان‌ها نیاز به بازنگری دارد.

قاسمی همچنین بر اهمیت رهنمودهای وزیر و هیئت اندیشه‌ورز به‌عنوان چراغ راه سازمان تأکید کرد.

در این نشست، معاونان و مدیران سازمان نیز به بررسی چالش‌های موجود و راهکارهای حوزه‌های خود پرداختند. پس از پایان جلسه، وزیر آموزش و پرورش به همراه سالار قاسمی از مرکز سرور سازمان و چاپخانه کتب بریل بازدید کرد و ضمن دیدار با تیم جوان مهندسان نرم‌افزار سامانه سیرت ۲، در جریان اقدامات و کارکردهای اساسی این سامانه قرار گرفت‌.


منبع خبر: خبرگزاری مهر / بارزترین مصداق عدالت آموزشی خدمت به دانش آموز استثنایی است

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

منبع خبر «» است و تیترنا – TitrNA در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 9096 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه تیترنا – TitrNA مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
له ملگرو سره یي شریک کړئ.
لینک کوتاه خبر:
×
  • ستاسې رالېږل شوې لیدلوری به د اندیال وېبپاڼې تر تایید روسته خپرېږي.
  • هغه پېغامونه نه خپرېږي، چې منځپانګه یې تورونه او کنځل وي.
  • هڅه وکړئ، په پښتو پېغامونه راواستوئ.
  • له ملگرو سره یي شریک کړئ.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید