کد خبر: 29184 |
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1404 - 17:09 | ارسال توسط :
3 بازدید
0
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سروش سینما، مسلم شجاعی اظهار داشت: بسیاری از گردشگران برای ورود به ایران مشکل روادید ندارند، مشکل در چتر خبرهای منفی مانند ایران هراسی است که باعث می‌شود افراد برای انتخاب ایران به عنوان مقصد خود شک کنند مانند حادثه ای که در بندر شهید رجایی هرمزگان رخ داد، رسانه های معاند اینگونه […]

به گزارش سروش سینما، مسلم شجاعی اظهار داشت: بسیاری از گردشگران برای ورود به ایران مشکل روادید ندارند، مشکل در چتر خبرهای منفی مانند ایران هراسی است که باعث می‌شود افراد برای انتخاب ایران به عنوان مقصد خود شک کنند مانند حادثه ای که در بندر شهید رجایی هرمزگان رخ داد، رسانه های معاند اینگونه اخبار را برجسته می کنند تا گردشگران دچار هراس و از آمدن به ایران منصرف شوند.باید سعی شود با خبرهای منفی مقابله کنیم.

شجاعی تاکید کرد: ایران با بیش از ۴۰ کشور به صورت یکطرفه و دو طرفه روادید را لغو کرده به عنوان مثال روادید با کشورهای ترکیه، اندونزی، قزاقستان، عمان، تونس به صورت دو طرفه و با ازبکستان به صورت یکطرفه لغو شده است و به جز ۱۰ یا ۱۱ کشور که دستگاه دیپلماسی عامدانه به این نتیجه رسیده که روادید را برای آنها سخت بگیرد همه شهروندان دنیا می‌توانند در فرودگاه ویزا بگیرند و وارد ایران شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا روادید با برخی کشورها به صورت یکطرفه لغو شده است، گفت: برای لغو روادید با کشورهای دیگر اول ما یک قدم بر می‌داریم و آنها هم یک گام بر می دارند و کشورهای دیگر هم برای این کار ترغیب می‌شوند اما برخی کشورها به دلایل دیپلماتیک و اقتصادی روادید را لغو نمی‌کنند.

مقابله با ایران هراسی با برگزاری رویدادهای بین‌المللی

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی در پاسخ به این پرسش که برگزاری رویدادهایی مانند اکسپو و بیزینس در بیزینس (بی تو بیB۲B) تا چه حد می‌تواند برای مقابله با ایران هراسی موثر باشند، اذغان داشت: یکی از ابزارهای موثر بازاریابی برگزاری رویدادهای بین المللی است. برای رویداد بی تو بی بیش از ۱۲۰ تورگردان خارجی به ایران سفر کردند که همه آنها سوشال مدیا دارند و با مخابره اخبار این رویداد همه متوجه می شوند گردشگری ایران پویا و دارای مزیت است و حرف برای گفتن دارد. اینگونه اخبار منفی درباره ایران خنثی می‌شود.

شجاعی افزود: ۱۰ سال قبل در یک گردهمایی تورگردانان خارجی به تهران دعوت شدند اما رویداد بیزینس در بیزینس (بی تو بی) برای اولین بار در کشور برگزار شده است، شناسایی و دعوت از تورگردانان بر عهده بخش خصوصی بود و دولت فقط سیاستگذاری را انجام داد. در این رویداد تورگردانان برای برقراری ارتباط سر میزهای یکدیگر حاضر شدند و برای همکاری های مشترک و بردن تورهای گردشگری به کشورهای خود یا دیگر کشورها با یکدیگر مذاکره و کارت های تبلیغاتی رد و بدل کردند.


منبع خبر: سروش سینما / ایران‌هراسی حربه‌ای با هدف تضعیف صنعت گردشگری

گردآوری و انتشار اخبار در این تارنما با هوش مصنوعی و ابزار های الکترونیکی اتوماتیک صورت می پذیرد و تمامی حقوق گردآوری و تالیف خبر متعلق به ناشر اصلی آن که در لینک فوق به آن اشاره شده است می باشد. در صورت نیاز به ارسال جوابیه یا توضیح تکمیلی علیه یا له مطلب منتشر شده صرفا از طریق مرجع اصلی خبر اقدام نمایید.

منبع خبر «» است و تیترنا – TitrNA در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29184 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09800000000  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه تیترنا – TitrNA مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
له ملگرو سره یي شریک کړئ.
لینک کوتاه خبر:
×
  • ستاسې رالېږل شوې لیدلوری به د اندیال وېبپاڼې تر تایید روسته خپرېږي.
  • هغه پېغامونه نه خپرېږي، چې منځپانګه یې تورونه او کنځل وي.
  • هڅه وکړئ، په پښتو پېغامونه راواستوئ.
  • له ملگرو سره یي شریک کړئ.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید