16:09

1404/03/04

جستجوگر هوشمند خبری

تولد يک تحول؛ منشور تحول روابط عمومي ايران تدوين شد

منشور تحول روابط عمومي ايران با هدف ايجاد تحول بنيادين در روابط عمومي و ارتقاي جايگاه آن در سازمان‌ها و جامعه، توسط  اساتيد و متخصصان روابط عمومي کشور تدوين و منتشر شد.

به گزارش تیترنا به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان آذربایجان شرقی،  منشور تحول روابط عمومي ايران با هدف ايجاد تحول بنيادين در روابط عمومي و ارتقاي جايگاه آن در سازمان‌ها و جامعه، توسط  اساتيد و متخصصان روابط عمومي کشور تدوين و منتشر شد.

منشور تحول روابط عمومي ايران با هدف ايجاد تحول بنيادين در روابط عمومي و ارتقاي جايگاه آن در سازمان‌ها و جامعه، توسط  اساتيد و متخصصان روابط عمومي کشور تدوين و منتشر شد.

به گزارش تیترنا به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان آذربایجان شرقی،  منشور تحول روابط عمومي ايران با هدف ايجاد تحول بنيادين در روابط عمومي و ارتقاي جايگاه آن در سازمان‌ها و جامعه، توسط  اساتيد و متخصصان روابط عمومي کشور تدوين و منتشر شد.

اين منشور که شامل ۹ ماده است، چارچوبي جامع براي ارتقاي عملکرد، اثربخشي و مديريت نظام ارتباطات سازمان‌ها (اعم از دولتي، نيمه دولتي و خصوصي) ارائه مي‌دهد.

دبير کارگروه تدوين منشور تحول روابط عمومي‌هاي کشور در حاشيه گردهمايي مديران و کارشناسان روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي آذربايجان‌شرقي در گفتگو با خبرنگاران با بيان اينکه اين منشور با تأکيد بر رويکردهاي نوين ارتباطي، استانداردهاي بين‌المللي و با در نظر گرفتن نقش حياتي روابط عمومي‌ها در پيشبرد اهداف توسعه‌اي کشور، تحقق اهداف سازمان‌ها و ارتقاي سطح آگاهي و اعتماد عمومي و ايجاد سرمايه اجتماعي، تدوين شده است گفت: اين منشور  نقشه راهي نو براي اعتلاي نظام  ارتباطات يکپارچه کشور  و دغدغه‌هاي متخصصان و کارشناسان روابط عمومي در خصوص جايگاه روابط عمومي در کشور است.

حميد شکري خانقاه اضافه کرد: براي تدوين اين منشور جلسات و هم انديشي‌هاي متعددي صورت گرفته و معتقديم اين سند راهبردي مي‌تواند به عنوان نقشه راهي براي تحول روابط عمومي در ايران مورد استفاده همه سازمان‌ها، انجمن‌هاي تخصصي و دانش پژوهان قرار گيرد.

وي با بيان اينکه  تدوين منشور تحول روابط عمومي ايران؛ از استقلال تا هوش مصنوعي، همه چيز براي ايجاد و گسترش يک روابط عمومي مدرن است با ارايه محورهاي اصلي منشور  گفت: تحول در فرآيند جذب و آموزش نيروي انساني: جذب نيروهاي متخصص و متعهد، ارائه برنامه‌هاي آموزشي به‌روز و ايجاد فرصت‌هاي يادگيري و رشد فردي براي کارکنان، بازنگري در ساختار و تشکيلات سازماني: طراحي ساختار سازماني منعطف و چابک، تعريف مشاغل تخصصي و تامين تجهيزات و فناوري‌هاي نوين، استقلال رأي و مشارکت در تصميم‌گيري‌هاي استراتژيک: حضور فعال روابط عمومي در تصميم‌گيري‌هاي کلان سازمان و برخورداري از بودجه مستقل، رويکرد مسئله‌محوري و برنامه‌ريزي راهبردي: شناسايي و تحليل مسائل سازمان و تدوين برنامه‌هاي راهبردي با هدف دستيابي به اهداف کلان، نظام‌مندي فرآيندهاي نوين ارتباطي و نوآوري: استفاده از فناوري‌هاي نوين و ابزارهاي ديجيتال، به‌ويژه هوش مصنوعي، براي ارتقاي ارتباطات، ارزيابي و اندازه‌گيري اثربخشي فرآيندها: تعيين شاخص‌هاي کليدي عملکرد (KPIs) و سنجش مستمر اثربخشي اقدامات روابط عمومي، ايفاي نقش روابط عمومي در توسعه ملي و مسئوليت اجتماعي: مشارکت در پروژه‌هاي ملي، ترويج فرهنگ سازماني و ارزش‌هاي اخلاقي و رفتارهاي مسئولانه، مديريت ارتباطات راهبردي و اخلاق حرفه‌اي در بحران: تدوين برنامه‌هاي مديريت بحران، رعايت اصول اخلاق حرفه‌اي و اطلاع‌رساني شفاف و به‌موقع و اصلاح فرآيندهاي ارتباطي سازمان‌ها با مردم: تسهيل و تسريع ارتباطات، حذف پيچيدگي‌هاي اداري و کاهش فساد اداري از مهم‌ترين محورهاي اين منشور است.

دبير کارگروه تدوين منشور تحول روابط عمومي‌هاي کشور ادامه داد: تدوين‌کنندگان اين منشور آقايان داود زارعيان، حميد ضيايي پرور، احمد يحيايي ايله‌اي و حميد شکري خانقاه هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محيط دانشگاهي و مديريت روابط عمومي سازماني و انتشار آثار علمي و کتاب‌هاي کاربردي در حوزه روابط عمومي  بر اين باورند که با اجراي کامل آن، و همراهي و مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌ها و انجمن‌هاي متولي مي‌توان شاهد تحولي چشمگير در روابط عمومي ايران بود و به ارتقاي سطح آگاهي، افزايش اعتماد و ارتقاي مشارکت عمومي و افزايش سرمايه اجتماعي کمک کرد.

وي در اين خصوص گفت: ما با التزام به اين اصول و تلاش براي بهبود مستمر نظام ارتباطات يکپارچه کشور، خواهيم توانست شاهد تحولي چشمگير در راستاي تعالي سطح آگاهي، افزايش اعتماد و ارتقاي مشارکت عمومي و در نهايت ايجاد سرمايه اجتماعي پايدار با ايجاد روابط عمومي راهبردي مردم‌مدار و سازمان‌محور در ايران باشيم.

گفتني است، اين منشور در اختيار تمامي سازمان‌ها و نهادهاي دولتي و خصوصي قرار گرفته است تا با بومي سازي و  اجراي آن، گامي مهم در جهت توسعه پايدار کشور و تحول بنيادين روابط عمومي مدرن  در جامعه برداشته شود.

تولد يک تحول؛ منشور تحول روابط عمومي ايران تدوين شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *